Groot assortimentLaagste prijsgarantieVeilige betaling en verzendingVerzending naar NL & BEKlanten geven ons een 8.8
 
STUNTWEEK! €750 KORTING OP DE WEEKAANBIEDINGEN EN HONDERDEN ARTIKELEN EXTRA AFGEPRIJSD!

Bereik je fitnessdoelen met een startersset

28 nov 2018

 

Wil je graag strakker worden? Dan hoef je hiervoor echt niet naar de sportschool te gaan! Je kunt namelijk ook gewoon thuis beginnen met sporten. Met een startersset voor thuis haal jij alle materialen in huis om thuis te gaan fitnessen. Alleen hoe begin je met trainen? Hoe zorg je ervoor dat je het goed aanpakt? En hoe behaal je je doelen? Wij geven je wat handige tips!

Thuis trainen heeft tal van voordelen. Het grootste voordeel is dat je kunt sporten op een tijdstip dat het jou het beste uitkomt. Bovendien hoef je de deur niet uit en dit bespaart je weer heel veel tijd. Een ander bijkomend voordeel is dat je ongestoord kunt trainen in je eigen tempo en dat je niet hoeft te wachten op andere mensen die het fitnesstoestel gebruiken.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Zoals bij alle sporten geldt; een goede voorbereiding is het halve werk. Dit geldt ook voor fitness. Door je goed voor te bereiden en kennis op te doen, bereik je veel sneller resultaat. Spieren ontwikkelen zich namelijk niet alleen tijdens het trainen, maar ook als je eet en rust.

Tip 1: Investeer in goed materiaal

Ben je van plan om thuis te gaan trainen? Dan is het belangrijk dat je investeert in goed materiaal. Zorg ervoor dat je wat afwisseling hebt door verschillende attributen aan te schaffen. Je voorkomt dan dat het trainen je snel gaat vervelen. Met een complete startersset voor thuis van Gorilla Sports heb je gelijk alle essentiële materialen in huis die nodig zijn voor een effectieve training. Deze set bevat een ab-wheel, een buikspierbank, een dumbellset, opdruksteunen en een watergallon met een inhoud van 2,2 liter. Hiermee kom je dus al een heel eind! (Klik hier om de complete set te bekijken)

Tip 2: Begin met lichte gewichten

Veel mensen maken de beginnersfout door direct een zwaar gewicht te pakken. Trainen met een te zwaar gewicht vergroot niet alleen het risico op een vervelende blessure, maar je leert jezelf ook een verkeerde techniek aan. En als je jezelf eenmaal een techniek hebt aangeleerd, is het lastig om deze te veranderen. Begin dus met een licht gewicht. Als je de oefeningen goed onder de knie hebt, kun je langzaamaan het gewicht wat verhogen. Forceer echter niets.

Tip 3: Train spiergroepen maximaal twee keer per week

Wist je dat je spieren niet in de sportschool groeien? Ze groeien op het moment dat je aan het herstellen bent. Zo’n herstel duurt ongeveer 48 uur. Ook al is het je doel om gespierde armen of benen te kweken, toch heeft het geen enkel nut om elke dag dezelfde oefeningen te doen en dezelfde spiergroepen te trainen. De kans dat je snel overtraind bent, is dan erg groot. Train een spiergroep dus maximaal twee keer per week en zorg voor voldoende rust tussendoor.

Tip 4: Focus je niet te veel op het krijgen van een sixpack

Is het jouw doel om een sixpack te kweken? Zorg er dan eerst voor dat je vetpercentage wat is gezakt. Dit bereik je door gezond te eten en voldoende te sporten. Je kunt elke dag honderd sit-ups doen, maar als je een te hoog vetpercentage hebt, krijg je nog geen zichtbare buikspieren.

De meest effectieve manier om je calorieën te verbranden, is door het doen van compound oefeningen. Bij deze oefeningen belast je meerdere spiergroepen tegelijk. Bekende voorbeelden van compound oefeningen zijn de deadlift, squat en bench press (bankdrukken).

Tip 5: Doe niet alleen maar cardio

Met cardio kan je wat extra calorieën verbranden, maar doe dit niet alleen. Als je strakker wilt worden, is het belangrijk om ook aan krachttraining te doen. Hiermee vergroot je namelijk je spiermassa en krijg je strakkere contouren waardoor je slanker oogt. Met krachttraining verbrand je calorieën en verhoog je je metabolisme. Ook na het trainen verbrand je dus nog calorieën. Met de starterssets van Gorilla Sports kun je tal van spieroefeningen uitvoeren en bouw je al snel meer spiermassa op.

Tip 6: Drink genoeg water

Wist je dat je lichaam voor ongeveer zeventig procent uit water bestaat? Je begrijpt dus dat water heel belangrijk is voor tal van lichaamsfuncties. Tijdens het trainen zal je gaan zweten waardoor je vocht verliest. Let er dus goed op dat je voldoende water drinkt. Zorg ervoor dat je altijd een flesje bij je hebt, zodat je het vochttekort direct kunt aanvullen.

Meer behoefte aan vocht

Wanneer je regelmatig sport, heeft je lichaam meer behoefte aan vocht. Dit komt, doordat je meer transpireert. Probeer dus elke dag minimaal twee liter water te drinken. Als je voldoende water drinkt, levert je dit tal van gezondheidsvoordelen op. Water verdrijft de afvalstoffen uit je lichaam, stimuleert je stofwisseling, voorkomt spierpijn en zorgt voor een goede hersenfunctie.

Tip 7: Eet voldoende

Wil je thuis gaan trainen zodat je kunt afvallen? Dan klinkt het logisch om minder te gaan eten. Toch is dit niet slim. Als je te weinig eet, krijgt je lichaam te weinig bouwstoffen binnen. Het breekt dan spiermassa af om energie te produceren. Je wordt dan wel dunner, maar niet strakker. Je huid gaat hangen en je spiermassa verdwijnt. Je kunt dit effect voorkomen door je vetpercentage te verlagen en je spiermassa in stand te houden. Een grotere spiermassa zorgt weer voor een hogere vetverbranding, waardoor je ook weer meer calorieën verbrandt. Zorg er dus voor dat je net iets minder calorieën eet dan je lichaam verbrand. Je komt al een heel eind door gezond te eten en vaker te kiezen voor eiwitten en gezonde tussendoortjes.

Wil je juist aankomen in gewicht? Dan is het belangrijk dat je juist meer calorieën binnenkrijgt dan dat je verbruikt. Je bouwt dan meer spiermassa op. Overdrijf echter niet. Ieder lichaam is weer anders en kan maar een bepaalde hoeveelheid aan spiermassa opbouwen. Als je meer eet, zorgt dit er dus niet automatisch voor dat je direct meer spiermassa opbouwt.

Luister naar je lichaam

Het belangrijkste is om te luisteren naar je lichaam. Wanneer je voelt dat je spieren behoefte hebben aan meer eiwitten, eet dan een eiwitrijke maaltijd of drink een proteïne shake.

Tip 8: Zorg ervoor dat je voldoende slaapt

Je spieren groeien het beste als je voldoende slaapt. Zorg er dus voor dat je minimaal acht uur per nacht slaapt.

Startersset bestellen?

Wil je de starterssets van Gorilla Sports bestellen? Neem dan snel een kijkje op deze pagina. Je kunt deze set natuurlijk ook cadeau doen aan iemand die het voornemen heeft om weer te gaan sporten.

Dé online aanbieder van professionele fitnessartikelen

Bekijk ook eens onze bestsellers op de homepage. Gorilla Sports is dé online aanbieder van professionele fitnessartikelen. Wij breiden ons assortiment voortdurend uit. Benieuwd naar onze sportdeals? Abonneer je dan op de nieuwsbrief, zodat jij als eerste op de hoogte bent van de nieuwste acties of volg ons op Facebook en Instagram.

 

Meteen aan de slag!

 
 
iDeal, AfterPay, Paypal, Visa, Mastercard, Maestro, Bancontact MisterCash, Adyen, Post.nl