Groot assortimentVeilige betaling en verzendingVerzending naar NL & BEKlanten geven ons een 8.6
 
  • Power Tower Zwart-100725492
  • Power Tower Zwart-100725491
  • Power Tower Zwart-100725488
  • Power Tower Zwart-100725489
  • Power Tower Zwart-100725490
Power Tower Zwart

Power Tower Zwart

 
Specificaties Specificaties +-
  • Power Tower Zwart 
  • Thuis trainen, voor old school bovenlichaam trainingen 
  • Ontwikkel een geweldige rug en biceps door pull ups 
  • Train je borstspieren en triceps met dips 
  • Krijg een steenharde sixpack en focus op de onderbuikspieren met legraises 
  • Prikkel je spieren met je eigen bodyweight  
  • Geen duur sportschoollidmaatschap nodig 
  • 89 -112 x 130 x 220 cm 
  • 120 kg 
  • 120 kg 
  • 37,5 kg 
Verzending en Levering Verzending en Levering +-
Verzendkosten
€5.95
Verwachte verzenddatum
12 augustus 2020
 
nu 28979
 
 

Beschrijving

Deze Power Tower  is ideaal voor een bovenlichaam training met eigen lichaamsgewicht. Meerdere vormen van optrekken, dippen en buikspieroefeningen zijn mogelijk. De tower is belastbaar tot 120 kg. 

 

Old School training is momenteel helemaal hot: het uiterste van jezelf vragen middels een training met je eigen lichaamsgewicht. En terecht: veel van die machines waar de sportscholen tegenwoordig vol mee staan zijn prima om op te revalideren, maar écht sterk en fit word je er niet van. Met deze aanbieding ben je van alle markten thuis: een zeer solide Power Tower waarmee je je gehele bovenlichaam aan een keiharde training kunt onderwerpen!


Real strength: échte functionele kracht

Voor echte, functionele kracht (ook wel 'real strength' genoemd) moet je terug naar de basis. Meer en meer topatleten kiezen daarom voor de effectieve trainingsmethoden met het eigen lichaamsgewicht, oefeningen die al decennialang de basis vormen van de trainingsschema’s van bijvoorbeeld boksers of turners.

 

Rug, armen en schouders

De Power Tower Deluxe is er één voor de echte 'die-hards' die vaak willen trainen en daarbij tot het uiterste willen gaan. Deze Power toren is namelijk te belasten tot 120 kg!

 

Met de optrek handles aan de bovenkant van het station train je je bovenlichaam door middel van chin ups en pull ups. Met deze oefening vorm en versterk je de spieren in je rug, armen (biceps) en schouders. De pull up wordt door fitness experts wereldwijd gezien als de belangrijkste van alle trainingsoefeningen voor het bovenlichaam. Niet voor niets maakt de oefening ook deel uit van de fitness tests van iedere zichzelf respecterende (elite) legereenheid.

 

De Power Tower biedt je de mogelijkheid om de optrekoefeningen op twee manieren uit te voeren: middels neutrale grip en middels wijde grip. Hiermee kun je variatie in je dagelijkse training aanbrengen en je spieren blijven uitdagen. Door het doen van pull ups bouw je in no time kracht op en kweek je spieren. De door velen begeerde V-vorm komt, als je volhoudt, daadwerkelijk binnen handbereik.

 

Borst

 

De meest 'old school' manier om de borstspieren te trainen is natuurlijk middels push ups (opdrukken). Het Power Station is uitgerust met opdruksteunen, voor extra 'diepe' push ups. Voor de fanatiekere fitness fanaten die de borst zwaarder willlen aanpakken en spiermassa willen kweken, zijn push ups echter te licht en te veel gericht op uithoudingsvermogen (waar veel 'grote jongens' maling aan hebben). Dé oefening waarmee je de borst en triceps aanpakt, zonder dat je bent aangewezen op gewichten, zijn dipsBodybuilders zweren al jaren bij deze oefening, en ook in het trainingsregime van iedere profbokser komen dips voor.

 

Bij het uitvoeren van dips komen zowel de grote borstspier (pectoralis major), de voorkant van de schouders (deltoideus anterior) als de triceps (de grootste spiergroep van de bovenarm) aan bod. Hoe meer je voorover leunt tijdens de dip, hoe meer de nadruk verschuift naar de borstspieren. Leun je juist meer naar achteren, dan neemt de triceps het meeste werk voor zijn rekening.

 

Buikspieren

 

Met deze power station kun je niet alleen pull ups en dips uitvoeren, maar ook beenheffingen (leg raises). Met deze oefening train je zowel de buikspieren (rechte en schuine) als de heupbuigers. De oefening wordt extra zwaar wanneer deze wordt uitgevoerd met gestrekte benen. Een relatief klein aantal herhalingen (6-12) zorgt al voor een goed resultaat: daarom zijn beenheffingen dan ook veel effectiever dan bijvoorbeeld crunches of sit ups, die meer gericht zijn op uithoudingsvermogen dan op zichtbare toename in spiermassa.

 

Groot voordeel: afhankelijk van je handpositie kunnen ook andere delen van het lichaam worden getraind. Je kunt de moeilijkheidsgraad van de betreffende oefeningen verhogen door extra gewichten te gebruiken, zoals bijvoorbeeld een gewichtsvest.

 

Let op: deze Power Tower is niet hetzelfde als onze Power Tower Deluxe. 

 
 
iDeal, AfterPay, Paypal, Visa, Mastercard, Maestro, Bancontact MisterCash, Adyen, Post.nl