Groot assortimentLaagste prijsgarantieVeilige betaling en verzendingVerzending naar NL & BEKlanten geven ons een 8.8
 
KERST PRE-SALE: 10% korting op ALLES met code 'BIJNAKERST'.
Bestel op tijd, ivm drukte kunnen leveringen langer duren.
  • Dumbellset 30 kg Kunststof-100633716
  • Dumbellset 30 kg Kunststof-100633717
  • Dumbellset 30 kg Kunststof-100633718
  • Dumbellset 30 kg Kunststof-100633719
  • Dumbellset 30 kg Kunststof-100633720
Dumbellset 30 kg Kunststof

Dumbellset 30 kg Kunststof

 
Specificaties Specificaties +-

 

  • Dumbellset 30 kg Kunststof 
  • Armen, schouders, borstspieren 
  • Voor gebruik thuis 
  • Kunststof (gevuld) 
  • 8 x 2,5 kg halterschijf, 4 x 1,25 kg halterschijf, 2 x chromen stang 2,5 kg, doorsnee 31 mm, lengte 43 cm en 4 x schroefsluiting 
  • 30 kg 
Verzending en Levering Verzending en Levering +-
Verzendkosten
€5.95
Verwachte verzenddatum
woensdag, 19 december 2018
 
Nu 4295
 

Beschrijving

 

Deze dumbellset 30 kg kunststof is ideaal om spierkracht te ontwikkelen (armen, schouders en borst). De halterset wordt geleverd met 8 schijven van 2,5 kg, 4 schijven van 1,25 kg en 2 stangen van ruim 2,5 kg. 

 
Te licht of te zwaar?
Een bekend fenomeen in iedere sportschool is het volgende. Fanatieke, vaak nog wat onervaren sportschoolbezoekers voeren oefeningen - zoals 'biceps curls' - uit met veel te zware gewichten. Hun hele lijf schudt van voren naar achteren om de dumbell te kunnen liften. Hiermee wordt aan het doel van de oefening: het isoleren van één spiergroep, volledig voorbij gegaan. Rugblessures liggen dan op de loer! Als je bedenkt dat 's werelds meest beroemde bodybuilder, Arnold Schwarzenegger, een groot deel van zijn biceps training uitvoerde met gewichten van 8, 10, 12 en 14 kg, zul je beseffen dat 15 kg per arm voor de meeste mensen voorlopig ruim voldoende gewicht is en eerder te veel dan te weinig. Mocht je toch zwaarder willen trainen, dan kun je uiteraard voor een appel en een ei een paar extra gewichtsschijven aanschaffen, die je moeiteloos op de halterstangen schuift.
 
Diverse oefeningen 
Met dumbells zijn talloze oefeningen mogelijk, die je in staat stellen om vrijwel iedere spiergroep te trainen. Om een paar voorbeelden te noemen: biceps curls en triceps extensions voor je armen, dumbell presses, upright rows en lateral side raises voor je schouders of dumbell squats voor je benen.
 
Dumbells vs machines
De belangrijkste reden waarom veel professionele sporters kiezen voor het trainen met losse gewichten, zoals dumbells, is de eindeloze variatie en het feit dat het lichaam niet 'geholpen' wordt door een machine, die de bewegingsvrijheid beperkt. Bij het trainen op machines blijven de spieraanhechtingen bovendien achter in de ontwikkeling.

 

 
 
iDeal, AfterPay, Paypal, Visa, Mastercard, Maestro, Bancontact MisterCash, Buckaroo, Post.nl

Sluit je aan bij onze familie en blijf op de hoogte van al onze (exclusieve) aanbiedingen!