Dip Bars zwart

 
  • Dip Bars zwart-100769722
  • Dip Bars zwart-100758641
  • Dip Bars zwart-100758642
  • Dip Bars zwart-100761613
  • Dip Bars zwart-100761611
  • Dip Bars zwart-100761610
  • Dip Bars zwart-100761612
  • Dip Bars zwart-100769552
Je bespaart -6%
Dip Bars zwart
 
79.95
74.95
Je bespaart 6%
  •  Verzending naar Nederland en België
  •  Grootste assortiment fitnessartikelen van Nederland
  •  2 jaar garantie op alle artikelen
  •  Klanten geven een 8.3/10 (8000+ beoordelingen)
  •  14 dagen retourrecht
  •  Track & trace
  •  Achteraf betalen
 
 
 
Verzending en LeveringVerzending en Levering+-
Verzendkosten
€5.95
Verwachte verzenddatum
12 augustus 2022
 
SpecificatiesSpecificaties+-
  • Dip Bars 
  • Voor gebruik thuis, ideaal voor bodyweight training 
  • 6 kg 
  • Staal 
  • Zwart 
  • 100 kg 
  • 61 x 38 x 73 cm  
  • Zeer stabiel 
  • 2 stuks 
  • Rubber handvatten voor extra grip 
  •  

Beschrijving

Bij het uitvoeren van dips komen zowel de grote borstspier (pectoralis major), de voorkant van de schouders (deltoideus anterior) als de triceps (de grootste spiergroep van de bovenarm) aan bod. Hoe meer je voorover leunt tijdens de dip, hoe meer de nadruk verschuift naar de borstspieren. Leun je juist meer naar achteren, dan neemt de triceps het meeste werk voor zijn rekening. Bij het uitvoeren van dips werk je volledig met je eigen lichaamsgewicht. Series van 10 tot 20 herhalingen geven het beste resultaat. Voor beginners zal deze oefening niet meevallen, want er is flink wat kracht voor nodig. Wanneer je in staat bent om 15 perfecte dips achter elkaar uit te voeren, kun je ervoor kiezen om de oefening met een gewichtsvest uit te voeren, om extra spiertoename te bevorderen.

De dip bars in detail:

  • Afmetingen per dip bar (LxBxH) 61 x 38 x 73 cm
  • Lengte handgreep: 59 cm
  • Diameter handvat: 4 cm
  • Netto gewicht per statief 6 kg
  • Leveringsomvang 2 stuks
  • Maximale belasting per push-up stastang: 100 kg (totaal 200 kg)
  • Antislip en rubberen handgrepen voor een veilige grip
  • De voeten kunnen eenvoudig worden gedraaid, zodat ze zich aan elke ondergrond aanpassen

Trainen met dip bars

Met deze dip bars kun je niet alleen dips uitvoeren, maar ook beenheffingen (leg raises).  Zonder steun in de rug, is de leg raise extra uitdagend. Met deze oefening train je zowel de buikspieren (rechte en schuine) als de heupbuigers. De oefening wordt zwaarder wanneer deze wordt uitgevoerd met gestrekte benen. Een relatief klein aantal herhalingen (6-12) zorgt al voor een goed resultaat: daarom zijn beenheffingen dan ook veel effectiever dan bijvoorbeeld crunches of sit ups, die meer gericht zijn op uithoudingsvermogen dan op zichtbare toename in spiermassa! De gevorderden onder ons kunnen ook kiezen voor een combinatie van dips en beenheffingen voor extra resultaat.