Groot assortimentLaagste prijsgarantieVeilige betaling en verzendingVerzending naar NL & BEKlanten geven ons een 8.8
 
GRATIS CADEAUS BIJ BESTEDING VANAF €100!

Snel buikvet verbranden? Lees hier onze tips!

12 dec 2018

Voor veel mannen en vrouwen vormt overtollig buikvet een groot probleem. Het is een hardnekkig probleem wat bij mensen van alle leeftijden voorkomt. Een groot mythe over afvallen is het ‘plaatselijk verliezen’ van vet. Het is onmogelijk om alleen buikvet te verliezen, zonder andere lichaamsdelen hierbij te betrekken. Lees hier dé tips voor het krijgen van een gezond lichaam én een strakke buik!

Eet gezonde voeding om buikvet te verminderen

Het lastigste onderdeel bij veel mensen vormt het voedingsdieet. Toch is dit een van de belangrijkste onderdelen voor het verliezen van vet. De regel is dat je meer calorieën moet verbruiken dan dat je binnenkrijgt. Je lichaam gaat dan op zoek naar een bron van energie en maakt gebruik van je vetreserves. Het resultaat is dat je (buik)vet verliest!

Een vraag welke geregeld langskomt is: ‘welke voeding is dan wel goed om snel buikvet te verbranden?’. Onderstaand staat puntsgewijs welke voeding gezond is en helpt met buikvet verminderen.

Focus op eiwitten

Eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel, waardoor je minder snel geneigd bent om tussendoor ongezonde snacks te eten. Daarnaast zijn eiwitten, ook wel proteïnes genoemd, essentieel voor de opbouw, het herstel en instandhouding van spieren. Zowel uit dierlijke (vlees, vis, zuivel etc.) als plantaardige voedingsbronnen (rijst, noten, soja etc.) kun je eiwitten halen.

Ten slotte kunnen eiwitshakes een goede aanvulling zijn. Deze shakes bevatten veel eiwitten en weinig calorieën, ideaal om af te vallen!

Eten van complexe koolhydraten

Vaak wordt er geschreven dat het eten van koolhydraten dik maakt. Een overschot aan koolhydraten wordt inderdaad omgezet in vetreserves, waar het lichaam weer gebruik van kan maken voor energie. Echter is er een belangrijk verschil op te merken in koolhydraten: enkelvoudige- en meervoudige (complexe) koolhydraten.

Enkelvoudige koolhydraten (deze zitten bijvoorbeeld in snoep, frisdrank en wit brood) laten je bloedsuikerspiegel snel stijgen, waardoor je een korte tijd erg veel energie hebt. Echter heb je snel weer honger en wil je meer eten. Hierdoor krijg je dus te veel koolhydraten (en calorieën) binnen waardoor er meer vetten aangemaakt worden.

Goede koolhydraten om te eten zijn complexe koolhydraten, hiervan raak je langer verzadigd en krijg je voor langere tijd meer energie. Deze koolhydraten zijn te vinden in bijvoorbeeld: volkorenbrood, fruit, groentes en zaden.

Verminder je alcoholgebruik

In alcohol bevinden zich veel calorieën, per glas bier zo’n 110 kcal! Regelmatig gebruik stimuleert de aanmaak van (buik)vetten. Het verminderen van alcohol drinken bevorderd het verbranden van buikvet aanzienlijk.

Buikspieren trainen: intensieve cardio en krachttraining

De meest effectieve methode om buikvet te verminderen is om korte intensieve oefeningen te doen. Zorg voor een hoge intensiteit bij je trainingen. Op bijvoorbeeld de loopband kun je beter herhalend 30 sec. sprinten en dan weer 1 minuut joggen, dan voor 15 minuten op een tempo 10 kilometer per uur hardlopen.

Dit geldt ook voor krachtoefeningen. Voeg meer herhalingen toe aan je workouts op bijvoorbeeld de buikspierbank of ab wheel en zorg voor minder lange pauzes. Hierdoor zorg je voor een hoge intensiteit van je trainen. Door deze manier van training treedt het after burn effect op. Je lichaam blijft calorieën verbranden na de training!

Vermijd langdurige stress

Langdurige stress is funest voor de spieropbouw en stimuleert de vetopbouw rondom de organen. Bij chronische stress wordt namelijk het antistress hormoon cortisol te veel aangemaakt. Dit hormoon zorgt ervoor dat er plaatselijk rondom de buik veel vet wordt opgeslagen. Uiteindelijke leidt dit tot het welbekende zwembandbuikje.

Bijhouden van de calorieën

Wil je fanatiek aan de slag gaan met het snel verbranden van buikvet? Zorg er dan voor dat je weet hoeveel calorieën je maximaal per dag mag binnenkrijgen. Door het bijhouden van de dagelijkse calorie-inname en de verbranding ervan maak je jouw vorderingen zichtbaar. Dit stimuleert de discipline om door te gaan met jouw doel: Het verbranden van buikvet.

Wil je meer informatie over proteïneshakes kijk dan op Beste eiwitshakes.

Meteen aan de slag!

 
 
iDeal, AfterPay, Paypal, Visa, Mastercard, Maestro, Bancontact MisterCash, Adyen, Post.nl