Geschikte fitness attributen bij een sportschema

10 aug 2021

Geschikte fitness attributen bij een sportschema

Sporten, steeds meer mensen zien in dat het zeer belangrijk is om voldoende te sporten. Juist daarom wordt fitness ook met de dag populairder. Mensen zien onder andere op social media rolmodellen voorbij komen met een prachtig lichaam en willen dit ook.

Mocht jij ook willen gaan fitnessen, maar is de drempel voor jou te hoog? Heb je geen zin om na een lange werkdag een bezoek te brengen aan de sportschool? Dan is het misschien wel wat voor jou om thuis aan de slag te gaan. Steeds vaker kiezen mensen ervoor om thuis een gym te bouwen.

Mocht jij dit ook willen doen en ben je op zoek naar de juiste fitnessapparatuur en tips? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij verkopen niet alleen fitnessapparatuur van hoge kwaliteit, wij zorgen er ook voor dat mensen de beste tips krijgen. In onze blog artikelen vertellen we jou namelijk wat je het beste kunt doen! Mocht jij bijvoorbeeld willen gaan fitnessen, dan is het zeker een goed idee om te trainen aan de hand van een sportschema.

Laat dit schema maken door iemand die hier veel kennis van heeft, hierdoor weet je zeker dat je geen spiergroep vergeet. Laat dit schema maken op basis van je lengte, gewicht, leeftijd en doelen. Wil je vervolgens aan de slag gaan? Dan ben je bij ons aan het juiste adres voor de beste fitness attributen.

 

Borst, tricep buik

Een dag die we geregeld terug zien komen in een sportschema is dag waarop men bicep, tricep en buik pakt. Onderstaand gaan we jou per spiergroep een oefening geven die je vanuit thuis zou kunnen doen. Hierbij vertellen we je ook welke fitness attributen je hier het beste voor kunt gebruiken. Laten we beginnen met borst.

 

Borst

Veel mensen zien chestday als hun favoriete dag om te trainen. Zoals je uit de naam al wel kunt opmaken is dit de dag waarop men borst traint. Het hebben van een gespierde torso is voor veel mensen een belangrijk doel. Wanneer jij je borst veel getraind hebt, dan valt dit natuurlijk al snel op en daarom vindt men dit zo belangrijk. Mocht jij nog op zoek zijn naar een goede borstoefening, kiest er dan voor om te bankdrukken. Bankdrukken wordt gezien als de belangrijkste en meest populaire borstoefening.

Mocht jij deze oefening willen uitvoeren, dan heb je in de eerste plaats een bankje nodig, in de tweede plaats een halterstang en natuurlijk halterschijven voor als je zwaarder wilt gaan trainen. Gelukkig zijn hier speciale sets voor te krijgen, hier zit ook een standaard bij waar je de stang gemakkelijk op kunt plaatsen. Dit is zeer belangrijk voor je veiligheid.

 

Tricep

Het trainen van je triceps kan je op verschillende manieren doen, echter doen de meeste mensen dit bij een kabelstation. Mocht jij op zoek zijn naar een goede oefening voor je triceps die je kunt doen bij dit kabelstation, kies dan voor de rope pushdown. Deze oefening kan gezien worden als een isolatie oefening voor je triceps. Je doet deze oefening met kabels en je duwt deze kabels helemaal langs je lichaam. Tijdens deze oefening voel je constante spanning op je triceps.

Mocht jij deze oefening thuis willen doen en wil je een kabelstation aanschaffen, dan kan dit gemakkelijk in onze webshop. Het mooie aan een kabelstation is dat je hier veel meer spiergroepen mee kunt trainen, dit apparaat kunnen we zeker multifunctioneel noemen. Zo kan je bijvoorbeeld ook flys doen, met deze oefening train je je borst.

 

Buik

Het trainen van je buik doe je natuurlijk om uiteindelijk een sixpack te krijgen. Goed om te vermelden is echter wel dat je je blokjes pas gaat zien op het moment dat je een lager vetpercentage hebt. Verwacht dus niet dat wanneer je iedere dag fanatiek je buik traint je een sixpack krijgt. Wanneer je je buik veel traint zal je je blokjes echter wel eerder zien. Wil jij een sixpack, dan zal je goed op je voeding moeten letten.

Mocht jij je buik vanuit thuis willen trainen, dan kan je dit zeer gemakkelijk doen. Het enige dat je eigenlijk nodig hebt is een matje zodat je comfortabel ligt. Vervolgens zijn er tal van oefeningen die je kunt doen. Denk hierbij aan sit ups en aan planken.

 

De juiste voeding

Niet alleen wanneer je een sixpack wilt krijgen is het belangrijk dat je goed op je voeding let. Ook wanneer je spieren op wilt bouwen zal je dit moeten doen. Ben jij nog op zoek naar voedingssupplementen ter aanvulling van je huidige voeding, neem dan eens een kijkje in onze webshop!

Meteen aan de slag!