Groot assortimentLaagste prijsgarantieVeilige betaling en verzendingVerzending naar NL & BEKlanten geven ons een 8.8
 
  • Verstelbaar Squat Rack Pro-100689906
  • Verstelbaar Squat Rack Pro-100689905
  • Verstelbaar Squat Rack Pro-100689904
  • Verstelbaar Squat Rack Pro-100689903
  • Verstelbaar Squat Rack Pro-100689902
  • Verstelbaar Squat Rack Pro-100689901
  • Verstelbaar Squat Rack Pro-100689900
Verstelbaar Squat Rack Pro

Verstelbaar Squat Rack Pro

 
 

Beschrijving

Deze multifunctionele steunen zijn ideaal voor bankdrukken en squatten. Ze zijn belastbaar tot maar liefst 250 kg! Je kunt de hoogte en breedte aanpassen. De afmetingen zijn: 110 (L) x 182 (B) x 157-217 cm (H). Beschikt over 2 houders voor de halterstang en 2 safety spots. Het materiaal bestaat uit staal en de steunen zijn zwart. Ideaal voor de perfecte squat-oefening.
 
Er is één oefening in de fitnesswereld die door alle experts wordt gezien als de meest belangrijke: de squat (kniebuiging). Met deze oefening train je niet alleen de bovenbeenspieren, de bilspieren en buikspieren, maar bouw je bovendien kracht en uithoudingsvermogen op. Hierdoor boek je ook vooruitgang bij andere fitness oefeningen. De belastbaarheid van dit apparaat is bijzonder hoog. Perfect voor de zware krachtsporters

 

Dit Squad Rack onderscheidt zich van andere varianten door zijn multifunctionele mogelijkheden. Zo is het rack in hoogte en breedte verstelbaar, wat zorgt voor vele trainingsmogelijkheden. Naast squaten kun je hiermee bankdrukken en dippen! De steunen kunnen namelijk gebruikt worden voor het zware bankdrukwerk. Hierdoor train je je benen en ook je borst en triceps. 

 

Je hebt ze misschien wel eens op social media voorbij zien komen, mannen die 'leg-day' altijd skippen. Dit levert hylarische beelden op. Grote gespierde 'gorilla's' met daaronder heel dunne beentjes, een bijzonder fenomeen. Laat dat nou hetgeen zijn wat het vrouwelijk schoon ziet als de grootste afknapper. Nog afgezien van het aesthetische aspect, is een asymmetrisch getraind lichaam (groot van boven, klein van onderen) ook ongezond: het lichaam hoort in balans te zijn. En dat hou je in balans door de squat-oefening.

 

Het hele lichaam komt bij de squat aan bod. De squat is een zeer intensieve fitness oefening: de borstkas zet tijdens de oefening uit, iemand die regelmatig squat, werkt dus ook aan zijn ademhalingscapaciteit. De twee meest gebruikelijke varianten van de squat zijn de back squat en de front squat. Met de squatsteunen van vandaag kun je beide oefeningen in het comfort van je eigen huis uitvoeren.

 

Bij de back squat rust de lange halter op de monnikskapspieren en (bij de powerlift uitvoering) deels op de deltaspieren. De quadriceps, de hamstrings en de bilspieren komen met name aan bod bij deze variant.

 

Bij de front squat rust de lange halter op het bovenste deel van de borstspieren en de voorste hoofden van de deltaspieren. De ellebogen dienen zo hoog mogelijk gehouden te worden (de variant met gekruiste armen is bij veel fanatieke squatters favoriet) waardoor de halter niet kan bewegen. Bij deze variant ligt de nadruk meer op de quadriceps. Omdat bij de front squat het bovenlijf rechtop moet blijven, wordt je lichaam automatisch 'gedwongen' om de oefening op de juiste manier uit voeren en is de kans op blessures kleiner dan bij de back squat.

 

Houd de site goed in de gaten want de professionele schijven en stang die zichtbaar zijn op de foto zijn binnenkort verkrijgbaar op Gorilla Sports!

 

De squat- en bankdruksteun die we aanbieden zijn oerdegelijk en mogen in geen enkele thuisfitness collectie ontbreken. Bestel die van jou daarom vandaag nog op Gorilla Sports!

 

 

 

 

 

 

 

 
 
iDeal, AfterPay, Paypal, Visa, Mastercard, Maestro, Bancontact MisterCash, Adyen, Post.nl