Groot assortimentLaagste prijsgarantieVeilige betaling en verzendingVerzending naar NL & BEKlanten geven ons een 8.8
 

Verbrand de overtollige kerstkilo's met deze acht tips

05 dec 2018

Ook al leef je nog zo gezond, als de feestdagen eenmaal aanbreken, is het vaak gedaan met de gezonde levensstijl. Het is immers onmogelijk om de verleiding te weerstaan en niet te genieten van dat lekker kerstdiner met toetje, de oliebollen, chocolademelk en glühwein.

De maand december vormt altijd de vetste periode van het jaar. Maar als je toch een klein beetje oplet met wat je eet en tussendoor toch wat probeert te bewegen, kom je minder snel aan. Deze acht tips helpen je met vet verbranden voor en na de feestdagen.

Vet verbranden tip 1: Kies voor een ontbijt met kwark en yoghurt

Kies voor een kwark- of yoghurtontbijt. Deze melkproducten zijn calciumrijk en calcium neemt vetten op. Uit diverse onderzoeken is al gebleken dat calcium zorgt voor een betere balans van de voedingsstoffen in het lichaam. Ga wel een magere variant, zoals magere kwart of yoghurt.

Vet verbranden tip 2: Drink groene thee

Groene thee bevat antioxidanten. Deze stofjes verhogen de stofwisseling en geven je vetverbranding een boost. Voor het beste effect moet je dagelijks vier tot zes koppen groene thee drinken. Combineer dit met minimaal 180 minuten lichaamsbeweging per week. Dit komt dus neer op drie keer per week een uur sporten.

 

 

Vet verbranden tip 3: Eet vaker een eitje

Je lichaam kan alleen vet verbranden als het hulp krijgt van koolhydraten of eiwitten. Als je die kerstkilo’s kwijt wilt of juist wilt voorkomen, is het heel belangrijk dat je voldoende eiwitten binnen krijgt. Hiermee stimuleer je de vetverbranding, terwijl je spieren niet worden aangesproken.

Vet verbranden tip 4: Drink voldoende water

Water zorgt voor een goede werking van al je lichaamsfuncties. Bovendien zorgt het voor een optimale stofwisseling. Let er dus op dat je minimaal anderhalve tot twee liter water per dag drinkt. Dit lukt je het beste door altijd een flesje bij je dragen.

 

 

Vet verbranden tip 5: Doe aan krachttraining en cardiotraining

Wissel kracht- en cardiotrainingen af. Doe dus niet alleen aan krachttraining, maar ook aan cardio. Door beide trainingen te combineren of af te wisselen, bereik je het beste resultaat en is het overtollige vet snel verdwenen.

Verhoog de ruststofwisseling met een krachttraining

Met een cardiotraining zoals fietsen of hardlopen verbrand je vaak meer energie dan met een krachttraining. Toch heeft krachttraining veel voordelen voor het verbranden van vet. Een krachttraining verhoogt de ruststofwisseling. Dit is de hoeveelheid energie die je lichaam verbruikt als je rust. Zo’n zestig tot zeventig procent van de energie die je elke dag verbruikt, wordt door je ruststofwisseling bepaald. Een kwart van deze stofwisseling wordt weer bepaald door de spiermassa die je hebt opgebouwd. Krachttraining zorgt er ook voor dat je tijdens het afvallen geen spieren verliest, maar juist spiermassa opbouwt. Iets dat weer leidt tot strakkere contouren.

Cardiotraining met de juiste intensiteit

Je kunt nog zoveel spieroefeningen doen, maar als er een laagje vet over ligt dan bereik je nooit het gewenste resultaat. Je krijgt pas echt een strak lijf als je naast krachttraining ook aan cardio doet. Om het overtollige vet krijgt te raken, moet je de hoeveelheid calorieën die je dagelijks consumeert verlagen en het aantal calorieën dat je dagelijks verbruikt wat opvoeren. Je lichaam spreekt dan de vetreserves aan.

Zorg er bij een cardiotraining wel voor dat deze de juiste intensiteit heeft. Vet verbranden gebeurt op een lage intensiteit, welke vergelijkbaar is met een hartslag die ongeveer zestig procent is van je maximale hartslag. Als je sport met een hogere hartslag verbrand je veel minder efficiënt vet. Je spieren halen hun energie dan uit koolhydraten en suikers.

Vet verbranden tip 8: Drink na het trainen een proteïneshake

Door na het trainen een proteïneshake te drinken, voed je je lichaam met extra eiwitten. Je hebt deze extra eiwitten nodig om goed te herstellen en de vetverbranding te verhogen. Bovendien bouw je er op de lange termijn spieren mee op. Verder versnellen proteïneshakes het metabolisme en dit is heel fijn wanneer je wilt afvallen. Je verbrandt dan automatisch meer calorieën en dat is iets wat weer helpt bij het verliezen van overtollig lichaamsvet. Daarnaast zou het drinken van een proteïneshake de eetlust verminderen, waardoor je dus minder snel naar een calorierijke snack pakt.

Vet verbranden tip 7: Zorg voor voldoende calorieën

Mensen die hun overtollige kilo’s kwijt willen, gaan calorieën mijden en dus minder eten. Ze denken dat dit het beste werkt om vet te verbranden en af te vallen. Toch is het onverstandig om een crashdieet te gaan volgen, waarbij je dagelijks minder dan 1200 calorieën binnenkrijgt. Dit is een ongezonde manier om vet te verbranden. Je lichaam bezuinigt dan op het verbruiken van energie en went al snel aan het tekort. Op het moment dat je weer meer gaat eten, worden de calorieën in lichaamsvet opgeslagen. Dit betekent dus dat je snel weer aankomt.

Om effectief vet te verbranden, is het verstandig om gezond en genoeg te eten, zodat je voldoende calorieën binnenkrijgt. Je vetverbranding blijft daardoor stabiel, je spijsvertering en stofwisseling blijven in balans en je energieniveau blijft ook op peil.

 

 

Vet verbranden tip 8: Maak tijd om toch te sporten

Maak tijdens en na de drukke decembermaand toch tijd om te sporten. Dit gaat natuurlijk het makkelijkste als je de deur niet uit hoeft en gewoon thuis kunt trainen. Iets dat je veel tijd scheelt. Met een compleet starters sets van Gorilla Sports voor thuis en een hometrainer of crosstrainer kun jij tijdens en na de feestdagen toch even een uurtje trainen. Zo verlies jij die extra kilo’s binnen no time en blijf je strak in je vel.

Benieuwd naar onze sportdeals?

Benieuwd naar de sportdeals van Gorilla Sports? Bekijk dan onze bestsellers. Wij breiden ons assortiment met sportartikelen continu uit. Wil je op de hoogte blijven van onze sportdeals? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief. Hiermee brengen wij jou als eerste op de hoogte van de fijnste acties. Volg ons ook op Facebook en Instagram voor de laatste nieuwtjes en sportdeals.

Meteen aan de slag!

 
 
iDeal, AfterPay, Paypal, Visa, Mastercard, Maestro, Bancontact MisterCash, Adyen, Post.nl