Blog

Fitnessbandoefeningen – Krachtige work-out van 20 minuten met fitnessbanden thuis
Veelzijdig, effectief en gewrichtsvriendelijk - dit zijn slechts enkele van de vele voordelen die fitness- of weerstandsbandoefeningen bieden. De band, die de vorm heeft van een elastische ring, is geschikt voor heel veel oefeningen en kan zowel voor krachttraining als voor warming-up en stretching worden gebruikt. lees verder »
Gezonder snacken doe je zo!
Het is een bekend probleem bij mensen die willen afvallen. Veel mensen vinden het niet zo lastig om voldoende variatie aan te brengen in de hoofdmaaltijden, maar gaan vervolgens de fout in door te gaan snacken. Dat kan anders! Wij geven je een aantal recepten waarmee je de ó zo lekkere (en slechte) tussendoortjes kunt vervangen door een verantwoorder alternatief. lees verder »
Slam Ball vs Medicin Ball: wat kun je ermee?
De kans is groot dat je er wel eens van gehoord hebt: slam ballen en medicin ballen, ook wel medicijnballen genoemd. Deze ballen kun je gebruiken om je trainingen te verzwaren en zijn het ideale maatje voor CrossFit! Wat kun je er precies mee? lees verder »
De beste halteroefeningen voor een optimale spieropbouw
Als je gericht spieren wilt opbouwen, ontkom je niet aan krachttraining. In deze blog laten we je effectieve halteroefeningen zien om je lichaam in topvorm te krijgen! lees verder »
Fascia-massage: 8 oefeningen voor effectieve spierontspanning
Veel atleten zweren bij de gunstige effecten van oefeningen met de fascia roller. Een fasciamassage heeft verschillende voordelen: de spieren worden ontspannen, de gelijmde fascia (het bindweefsel rond je spieren) wordt losgemaakt en de huid wordt strakker. lees verder »
Pilates-training: zo ga je aan de slag met effectieve lichaamstraining!
Een strak lichaam, verbeterde houding een fit gevoel en meer welzijn - de beloftes van Pilates lijken eindeloos. Geen wonder dat pilates erg populair is en dat zelfs Hollywood-iconen zweren bij de trainingsmethode. Wij geven je basisinformatie en de beste oefeningen om mee te beginnen. lees verder »
Beginnen met kettlebell training: onze tips!
Wij krijgen soms de vraag, wat kun je doen met kettlebells? Of welke oefeningen met kettlebells zijn het meest effectief? Waarin onderscheidt een kettlebell zich van een dumbell? Het antwoord op deze vragen en een kettlebell-trainingsschema voor beginners vind je hier! lees verder »
Trainen met je eigen lichaamsgewicht: de beste tips!
Soms heb je helemaal geen zin om de sportschool of jouw homegym in te duiken. Of ontbreekt het aan een abonnement of een goede thuissportruimte. Is een workout met eigen gewicht net zo effectief als een training met halters en gewichten? lees verder »
Get shredded – hét plan om lichaamsvet voor eens en altijd te verliezen!
Een goed gedefinieerd lichaam is het doel van elke ambitieuze bodybuilder, want goed gevormde spieren staan ​​synoniem voor kracht, vitaliteit en fysieke aantrekkingskracht. Om daar te komen, word je gedwongen het vetpercentage van je lichaam te verlagen. Lichaamsvetpercentage is het percentage dat het in het lichaam opgeslagen vet heeft in verhouding tot het totale lichaamsgewicht. lees verder »
6 effectieve oefeningen voor een weightbagtraining thuis
Krachtig, explosief en met veel variatie - de sandbag-training brengt afwisseling en plezier in elke functionele training. Als de originele sportuitrusting voor Strongman-wedstrijden, wordt de duurzame powerbag steeds populairder bij sportscholen en amateursporters. lees verder »
Pagina:   1234...678