Blog

Get shredded – hét plan om lichaamsvet voor eens en altijd te verliezen!
Een goed gedefinieerd lichaam is het doel van elke ambitieuze bodybuilder, want goed gevormde spieren staan ​​synoniem voor kracht, vitaliteit en fysieke aantrekkingskracht. Om daar te komen, word je gedwongen het vetpercentage van je lichaam te verlagen. Lichaamsvetpercentage is het percentage dat het in het lichaam opgeslagen vet heeft in verhouding tot het totale lichaamsgewicht. lees verder »
Spring- en krachttraining met de plyo box
Een plyo-box stelt je in staat tal van oefeningen te doen en bevordert vooral je explosieve, snelle en springkracht. De sprongen vereisen een beetje moed en worden door beginners vaak als een beangstigende oefening ervaren. Om deze angst weg te nemen, hebben we vier oefeningen samengesteld die je optimaal voorbereiden op je eerste plyo box jump. Alle oefeningen dienen ook om plyobox-sprongen te optimaliseren, zodat je snel hogere boxen kunt... lees verder »
TRAININGSSCHEMA VOOR UURTJE WORK-OUT THUIS
Naar de sportschool gaan is helemaal niet nodig! Met de juiste apparatuur is het ook mogelijk om thuis te trainen. Met dit trainingsschema voer jij een uur lang een intensieve en effectieve work-out uit. lees verder »
Zo houd jij je goede voornemens dit jaar wél vol!
De meeste goede voornemens worden de eerste twee à drie weken goed volgehouden, maar daarna gaat het vaak snel bergafwaarts en worden ze overboord gegooid. Ook voor jou herkenbaar? Gelukkig hóeft het niet zo te zijn. Lees onze tips en kick-start jouw nieuwe jaar! lees verder »
Balansoefeningen: balanstraining voor meer lichaamsstabiliteit
Evenwichtsoefeningen kunnen niet alleen helpen om de houding en coördinatie te verbeteren, maar ook om te ontspannen. Als je je evenwicht wilt trainen, geeft dit artikel nuttige en praktische informatie over evenwicht en balanstraining. Daarnaast worden enkele balansoefeningen gepresenteerd die comfortabel en gemakkelijk in je eigen ruimte kunnen worden uitgevoerd. lees verder »
Fitnessbandoefeningen – Krachtige work-out van 20 minuten met fitnessbanden thuis
Veelzijdig, effectief en gewrichtsvriendelijk - dit zijn slechts enkele van de vele voordelen die fitness- of weerstandsbandoefeningen bieden. De band, die de vorm heeft van een elastische ring, is geschikt voor heel veel oefeningen en kan zowel voor krachttraining als voor warming-up en stretching worden gebruikt. lees verder »
Gezonder snacken doe je zo!
Het is een bekend probleem bij mensen die willen afvallen. Veel mensen vinden het niet zo lastig om voldoende variatie aan te brengen in de hoofdmaaltijden, maar gaan vervolgens de fout in door te gaan snacken. Dat kan anders! Wij geven je een aantal recepten waarmee je de ó zo lekkere (en slechte) tussendoortjes kunt vervangen door een verantwoorder alternatief. lees verder »
Slam Ball vs Medicin Ball: wat kun je ermee?
De kans is groot dat je er wel eens van gehoord hebt: slam ballen en medicin ballen, ook wel medicijnballen genoemd. Deze ballen kun je gebruiken om je trainingen te verzwaren en zijn het ideale maatje voor CrossFit! Wat kun je er precies mee? lees verder »
De beste halteroefeningen voor een optimale spieropbouw
Als je gericht spieren wilt opbouwen, ontkom je niet aan krachttraining. In deze blog laten we je effectieve halteroefeningen zien om je lichaam in topvorm te krijgen! lees verder »
Fascia-massage: 8 oefeningen voor effectieve spierontspanning
Veel atleten zweren bij de gunstige effecten van oefeningen met de fascia roller. Een fasciamassage heeft verschillende voordelen: de spieren worden ontspannen, de gelijmde fascia (het bindweefsel rond je spieren) wordt losgemaakt en de huid wordt strakker. lees verder »
Pagina:   123456