Wij gebruiken cookies om het winkelen bij Gorilla Sports gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.× sluit deze melding
 
 
Winkelwagen: 0
  •  
  • Groot assortiment
  •  
  • Gegarandeerd lage prijzen
  •  
  • 2 jaar garantie
  •  
  • Kosteloos achteraf betalen
  •  
  • Veilige betaling en verzending

Powerstation

 Terug naar overzicht
 
Powerstation
Powerstation
Powerstation
Powerstation
Powerstation
Powerstation
 
 
199.95Nu: 10395
 
Dit artikel wordt GRATIS verzonden
 
Ruim op voorraad, direct leverbaar
 
 
 
 
Powerstation
Powerstation
Powerstation
Powerstation
Powerstation
Powerstation
 

ProductinformatieSpecificatiesVideoProduct ReviewsVerzending en Levering

Train je triceps, borst-, buik-, en rugspieren op dit  Powerstation. De optrekstang is belastbaar tot 90 kg en de dipsteunen tot 120 kg. De afmetingen zijn (L x B x H) 102 x 102 x 213 cm. Ideaal voor chin ups, pull ups, dips en leg raises. 

 

Old School training is momenteel helemaal hot: het uiterste van jezelf vragen middels een training met je eigen lichaamsgewicht. En terecht ook: veel van die onzinnige machines waar de sportscholen tegenwoordig vol mee staan zijn prima om op te revalideren, maar écht sterk en fit word je er niet van.

 

Steeds meer sporters stappen af van het ‘luxe’ trainen op machines waarbij je tijdens het 'trainen' ontspannen met elkaar kunt kletsen. Tests tonen immers aan dat de meeste fitness fanaten na jarenlang trainen in de sportschool, nog niet eens in staat zijn om over een muurtje te klauteren. Neem een kijkje in een willekeurige gym, en je zult zien dat de hoek met optrekstangen vrijwel altijd leeg is. Waarom? Veel van die 'krachtpatsers' zijn simpelweg niet sterk genoeg om een degelijk setje 'pull ups', 'dips' of 'push ups' eruit te knallen! Voldaan lopen ze na een uurtje 'pompen' de sportschool uit, ten onrechte in de veronderstelling verkerend dat ze zojuist aan heuse krachttraining hebben gedaan.

Real strength: échte functionele kracht

Voor echte, functionele kracht - door atleten ook wel 'real strength' genoemd - moet je terug naar de basis. Meer en meer topatleten kiezen daarom voor de effectieve trainingsmethoden met het eigen lichaamsgewicht, oefeningen die al decennialang de basis vormen van de trainingsschema’s van bijvoorbeeld boksers of turners.

 

Rug, armen en schouders

Het powerstation is er één voor de echte 'die-hards' die vaak willen trainen en daarbij tot het uiterste willen gaan. Met de optrekstang aan de bovenkant van het station train je je bovenlichaam door middel van chin ups en pull ups. Met deze oefening vorm en versterk je de spieren in je rug, armen (biceps) en schouders. De pull up wordt door fitness experts wereldwijd gezien als de belangrijkste van alle trainingsoefeningen voor het bovenlichaam. Niet voor niets maakt de oefening ook deel uit van de fitness tests van iedere zichzelf respecterende (elite) legereenheid.

 

Het powerstation biedt je de mogelijkheid om de optrekoefeningen op drie manieren uit te voeren: middels smalle grip, wijde grip en neutrale grip. Hiermee kun je variatie in je dagelijkse training aanbrengen en je spieren blijven uitdagen. Door het doen van pull ups bouw je in no time kracht op en kweek je spieren. De door velen begeerde V-vorm komt, als je volhoudt, daadwerkelijk binnen handbereik.

 

Borst

 

De meest 'old school' manier om de borstspieren te trainen is natuurlijk middels push ups (opdrukken). Voor de fanatiekere fitness fanaten die de borst zwaarder willlen aanpakken en spiermassa willen kweken, zijn push ups echter te licht en te veel gericht op uithoudingsvermogen (waar veel 'grote jongens' maling aan hebben). Dé oefening waarmee je de borst en triceps aanpakt, zonder dat je bent aangewezen op gewichten, zijn dips. Bodybuilders zweren al jaren bij deze oefening, en ook in het trainingsregime van iedere profbokser komen dips voor.

 

Bij het uitvoeren van dips komen zowel de grote borstspier (pectoralis major), de voorkant van de schouders (deltoideus anterior) als de triceps (de grootste spiergroep van de bovenarm) aan bod. Hoe meer je voorover leunt tijdens de dip, hoe meer de nadruk verschuift naar de borstspieren. Leun je juist meer naar achteren, dan neemt de triceps het meeste werk voor zijn rekening.

 

Buikspieren

 

Met deze powerstation kun je niet alleen pull ups en dips uitvoeren, maar ook beenheffingen (leg raises). Met deze oefening train je zowel de buikspieren (rechte en schuine) als de heupbuigers. De oefening wordt extra zwaar wanneer deze wordt uitgevoerd met gestrekte benen. Een relatief klein aantal herhalingen (6-12) zorgt al voor een goed resultaat: daarom zijn beenheffingen dan ook veel effectiever dan bijvoorbeeld crunches of sit ups, die meer gericht zijn op uithoudingsvermogen dan op zichtbare toename in spiermassa.

 

 

 
  • Powerstation 
  • Voor gebruik thuis 
  • Rugspieren middels pull ups en chin ups, borstspieren middels dips en buikspieren middels leg raises 
  • Zwart / wit 
  • 102 x 102 x 213 cm 
  • 32 kg 
  • Max. 120 kg 
  • Max. 90 kg 
  •  
 

 
 
 
Perfect Station Voor Juiste Prijs
 
door: Jan
 |  woonplaats: Boom, Belgie
 |  leeftijd: 38
 |  op 29 okt 2016 12:32
 
Dit toestel zondagavond besteld en woensdagochtend werd het in Belgie geleverd. Heb voor dit toestel gekozen omdat ik geen andere mogelijkheid heb om pull ups en chin ups te doen. Het in elkaar...      lees verder
Goede Basis Krachttraining
 
door: Bram
 |  woonplaats: Zonhoven
 |  leeftijd: 29
 |  op 18 dec 2015 13:49
 
Goed product voor thuis . Voor pull ups (wijde greep) is dit een perfect toestel. Voor chin ups (smalle greep met handspalmen naar binnen) is het toestel minder geschikt omdat je met je knieën...      lees verder
Powerstation
 
door: Yorick
 |  leeftijd: 18
 |  op 19 mei 2015 09:22
 
Na lang zoeken bij deze powerstation uitgekomen en ben er erg tevreden mee. De powerstation is lekker stevig en hang er nu dagelijks als een aapje aan zeker een aanrader !. Ik ga hier zeker vaker...      lees verder
Goede Prijs/kwaliteitsverhouding
 
door: Patrick
 |  op 24 dec 2014 19:53
 
Zeer stabiel bij iemand van 80 kg. Zeker een aanrader bij bodyweight training liefhebbers!
Meer Dan Tevreden
 
door: Altbus1
 |  op 27 feb 2014 09:38
 
Een kleine week in bezit maar zeer tevreden van 't geleverde product. Prijs/kwaliteit goede verhouding, gemakkelijk ineen te steken en wat voor mij goed uitkwam is de redelijk beperkte ruimte dat...      lees verder
Powerstation
 
door: Saudara
 |  woonplaats: Roermond
 |  op 03 jul 2013 20:43
 
Na de latpullystation en halterbank/squatrek is dit me 3rde aankoop waarover ik dik tevreden ben. Let wel dat je de bouten xtra strak aandraait anders geven de armsteunen mee,voor de rest n goede...      lees verder
Jammer Van De Beperkte Belasting
 
door: Decara
 |  woonplaats: Raalte
 |  leeftijd: 31
 |  op 01 jul 2013 15:35
 
Precies iets waar ik naar op zoek ben! (omdat ik op zolder alleen schuine muren heb en niks aan een muur kan hangen) En voor een goede prijs.Alleen erg jammer van de beperkte belasting een beetje...      lees verder
Power Station
 
door: Mike M
 |  woonplaats: Arnhem
 |  op 05 jun 2013 16:31
 
Zeer degelijk trainingsstation om op eigen lichaamskracht te trainen. Goed in elkaar te zetten, prima prijs, kortom een prima product !
Super
 
door: Craen
 |  op 26 mei 2013 18:17
 
Ik heb hem nu een week maar het is echt een geweldig apparaat. Je kunt je rug, borst, buik, triceps en biceps trainen! Echt een super aankoop geweest
Leuke Aanvulling In Homegym
 
door: The Bulldog
 |  leeftijd: 24
 |  op 16 mrt 2013 14:41
 
Dit is een leuk station om erbij te hebben in de homegym. Neemt niet veel ruime in. Is veelzijdig met dips, pull ups en buikspieren. En redelijk makkelijk te verplaatsen. De kwaliteit is goed en...      lees verder
Topper Deze!!
 
door: Remon
 |  woonplaats: Glimmen
 |  leeftijd: 25
 |  op 06 feb 2013 16:20
 
Dit is één van de beste aankopen sinds lange tijd geweest! gebruik het apparaat voor optrekken, opdrukken, dips en buikspieren, kan er bijna alles op trainen! Vooral de pull up stang is handig,...      lees verder
 
 
  • €0.00  
  • 2-3 werkdagen 
 
 
 

Maak je training compleet