Wij gebruiken cookies om het winkelen bij Gorilla Sports gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.× sluit deze melding
 
 
Winkelwagen: 0
  •  
  • Groot assortiment
  •  
  • Gegarandeerd lage prijzen
  •  
  • 2 jaar garantie
  •  
  • Kosteloos achteraf betalen
  •  
  • Veilige betaling en verzending

Power Tower Deluxe

 Terug naar overzicht
 
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
 
 
259.95Nu: 11495
 
Dit artikel wordt GRATIS verzonden
 
Ruim op voorraad, direct leverbaar
 
 
 
 
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
Power Tower Deluxe
 

ProductinformatieSpecificatiesVideoProduct ReviewsVerzending en Levering

Deze Power Tower Deluxe is ideaal voor een old school bovenlichaam training met eigen lichaamsgewicht. Meerdere vormen van optrekken, dippen en buikspieroefeningen zijn mogelijk. De tower is belastbaar tot 113 kg. 

 

Old School training is momenteel helemaal hot: het uiterste van jezelf vragen middels een training met je eigen lichaamsgewicht. En terecht ook: veel van die onzinnige machines waar de sportscholen tegenwoordig vol mee staan zijn prima om op te revalideren, maar écht sterk en fit word je er niet van. Met deze aanbieding ben je van alle markten thuis: een zeer solide Power Tower waarmee je je gehele bovenlichaam aan een keiharde training kunt onderwerpen!

 

Steeds meer sporters stappen af van het ‘luxe’ trainen op machines waarbij je tijdens het 'trainen' ontspannen met elkaar kunt kletsen. Tests tonen immers aan dat de meeste fitness fanaten na jarenlang trainen in de sportschool, nog niet eens in staat zijn om over een muurtje te klauteren. Neem een kijkje in een willekeurige gym, en je zult zien dat de hoek met optrekstangen vrijwel altijd leeg is. Waarom? Veel van die 'krachtpatsers' zijn simpelweg niet sterk genoeg om een degelijk setje 'pull ups', 'dips' of 'push ups' eruit te knallen! Voldaan lopen ze na een uurtje 'pompen' de sportschool uit, ten onrechte in de veronderstelling verkerend dat ze zojuist aan heuse krachttraining hebben gedaan.

Real strength: échte functionele kracht

Voor echte, functionele kracht - door atleten ook wel 'real strength' genoemd - moet je terug naar de basis. Meer en meer topatleten kiezen daarom voor de effectieve trainingsmethoden met het eigen lichaamsgewicht, oefeningen die al decennialang de basis vormen van de trainingsschema’s van bijvoorbeeld boksers of turners.

 

Rug, armen en schouders

De Power Tower Deluxe is er één voor de echte 'die-hards' die vaak willen trainen en daarbij tot het uiterste willen gaan. Deze Power toren is namelijk te belasten tot 113 kg!

 

Met de optrek handles aan de bovenkant van het station train je je bovenlichaam door middel van chin ups en pull ups. Met deze oefening vorm en versterk je de spieren in je rug, armen (biceps) en schouders. De pull up wordt door fitness experts wereldwijd gezien als de belangrijkste van alle trainingsoefeningen voor het bovenlichaam. Niet voor niets maakt de oefening ook deel uit van de fitness tests van iedere zichzelf respecterende (elite) legereenheid.

 

Het Power Station biedt je de mogelijkheid om de optrekoefeningen op twee manieren uit te voeren: middels neutrale grip en middels wijde grip. Hiermee kun je variatie in je dagelijkse training aanbrengen en je spieren blijven uitdagen. Door het doen van pull ups bouw je in no time kracht op en kweek je spieren. De door velen begeerde V-vorm komt, als je volhoudt, daadwerkelijk binnen handbereik.

 

Borst

 

De meest 'old school' manier om de borstspieren te trainen is natuurlijk middels push ups (opdrukken). Het Power Station is uitgerust met opdruksteunen, voor extra 'diepe' push ups. Voor de fanatiekere fitness fanaten die de borst zwaarder willlen aanpakken en spiermassa willen kweken, zijn push ups echter te licht en te veel gericht op uithoudingsvermogen (waar veel 'grote jongens' maling aan hebben). Dé oefening waarmee je de borst en triceps aanpakt, zonder dat je bent aangewezen op gewichten, zijn dipsBodybuilders zweren al jaren bij deze oefening, en ook in het trainingsregime van iedere profbokser komen dips voor.

 

Bij het uitvoeren van dips komen zowel de grote borstspier (pectoralis major), de voorkant van de schouders (deltoideus anterior) als de triceps (de grootste spiergroep van de bovenarm) aan bod. Hoe meer je voorover leunt tijdens de dip, hoe meer de nadruk verschuift naar de borstspieren. Leun je juist meer naar achteren, dan neemt de triceps het meeste werk voor zijn rekening.

 

Buikspieren

 

Met deze power station kun je niet alleen pull ups en dips uitvoeren, maar ook beenheffingen (leg raises). Met deze oefening train je zowel de buikspieren (rechte en schuine) als de heupbuigers. De oefening wordt extra zwaar wanneer deze wordt uitgevoerd met gestrekte benen. Een relatief klein aantal herhalingen (6-12) zorgt al voor een goed resultaat: daarom zijn beenheffingen dan ook veel effectiever dan bijvoorbeeld crunches of sit ups, die meer gericht zijn op uithoudingsvermogen dan op zichtbare toename in spiermassa.

 

Wil jij thuis compleet Old School trainen? Dan is deze uiterst stevige Power Tower Deluxe perfect geschikt voor jou! 

 
  • Power Tower Deluxe 
  • Thuis trainen, voor old school bovenlichaam trainingen 
  • Ontwikkel een geweldige rug en biceps door pull ups 
  • Train je borstspieren en triceps met dips 
  • Krijg een steenharde sixpack en focus op de onderbuikspieren met legraises 
  • Prikkel je spieren met je eigen bodyweight  
  • Geen duur sportschoollidmaatschap nodig 
  • 112 x 110 x 216 cm 
  • 113 kg 
 

 
 
 
Werkt Goed
 
door: J
 |  woonplaats: Amsterdam
 |  op 30 dec 2015 06:29
 
Heb hem gekocht voor pull ups (alle soorten ervan), en buikspier oefeningen, en het werkt heel goed voor deze oefeningen. Alleen zoals de vorige reviewer heeft gezegd, is het heel moeilijk om dips...      lees verder
Goed Voor Pull-ups, Slecht Dipstation
 
door: Nathan
 |  leeftijd: 26
 |  op 02 jun 2015 17:51
 
voor pull-ups, chin-ups, ... Is hij uitermate geschikt. De dipsteunen daarintegen zijn niet stevig genoeg, en wijken wat uit naar buiten waardoor de handvaten te breed uit elkaar staan. Spijtig,...      lees verder
Top
 
door: Vincent
 |  leeftijd: 22
 |  op 25 sep 2014 21:28
 
Hier kan je heerlijk je op uitleven en met je eigen gewicht trainen. Als je beetje creatief bent genoeg oefeningen op uit te voeren. Ik had deze gekozen omdat hij makkelijk onder een schuin dak te...      lees verder
 
  • €0.00  
  • 2-3 werkdagen 
 
 
 

Maak je training compleet