Wij gebruiken cookies om het winkelen bij Gorilla Sports gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.× sluit deze melding
 
  •  
  • Groot assortiment
  •  
  • Gegarandeerd lage prijzen
  •  
  • 2 jaar garantie
  •  
  • Kosteloos achteraf betalen
  •  
  • Veilige betaling en verzending

Workout Monday: Weight bag

Workout Monday  |  26 okt 2015
 

 

In deze Workout Monday video wordt er getraind met een weight bag. Er worden verschillende oefeningen behandeld waarmee een groot deel van het lichaam getraind kan worden. 
 
Hieronder staan de zes oefeningen uit het filmpje op een rij met uitleg en tips erbij. 
 
1. Wood chopper  (rug en schouders) 
Je staat rechtop met de weight bag in beide handen. Vervolgens maak je een dynamische beweging waarbij je door je knieën zakt terwijl je de weight bag naar de zijkant van je lichaam brengt. Stoot de weight bag nu diagonaal omhoog terwijl je zelf ook omhoog kijkt.
 
Tip: Zorg tijdens deze oefening voor een rechte rug, een gebogen rug kan vervelende blessures veroorzaken.
 
2. Front squat (benen en billen)
Pak de weight bag met beide handen aan de hengsels vast terwijl je hem van de grond tilt en draai de weight bag vervolgens zo zodat deze op je armen komt te liggen. Zak nu door je benen terwijl je je billen naar achter steekt en je rug recht houdt. Let hierbij op de juiste squat houding, borst naar voren en schouders naar achteren. 
 
3. Plank pull (core)
Neem een plank houding aan, waarbij je je core aanspant en je rug goed recht houdt. Vervolgens sleep je de weight bag tussen je handen in over de grond terwijl je de hand waarmee je de weight bag sleept om en om afwisselt. Deze oefening is ook geschikt wanneer je met een sportmaatje traint, dan kun je om en om de weight bag bij elkaar wegtrekken.
 
4. Push up (borst en triceps)
Neem een opdrukhouding aan, waarbij je één hand op de weight bag hebt en de andere hand op de grond. Zak vervolgens door je armen zoals bij een normale push up, pak nu over naar je andere hand door over de weight bag heen te bewegen en weer opnieuw een push up te maken alleen nu met je andere hand op de weight bag. Houd je rug goed recht bij deze oefening.
 
Tip: Wanneer een push up nog te zwaar is, kun je ook op je knieën leunen in plaats van op je tenen. 
 
5. Shoulder press (schouders)
Ga rechtop staan terwijl je de weight bag met beide handen vast hebt en op één schouder laat rusten. Stoot vervolgens de weight bag boven je hoofd uit en breng hem naar je andere schouder. Let op! Laat de weight bag nu niet meer rusten op je schouder, maar houd hem een klein stukje boven je schouder vast. Stoot de weight bag weer boven je hoofd uit en breng hem naar je andere schouder. Houd je rug recht bij deze oefening, niet hol. Let ook op je ellenbogen door de weight bag niet te diep te laten zakken.
 
6. Burpee (benen, billen, borst en core) 
Je begint door rechtop te staan met de weightbag in beide handen. Zak nu door je knieën alsof je een squat uitvoert en breng vervolgens de weight bag naar de grond. Plaats nu je handen op de weight bag en strek je benen naar achteren uit zodat je in de beginpositie van een push up staat. Spring vervolgens weer in door naar de weight bag toe te springen, til de weight bag weer omhoog en stoot deze vervolgens boven je hoofd uit.
 
Tip: Je kunt deze oefening zwaarder maken door daadwerkelijk een push up te maken wanneer je in de push up houding staat.
 
 
Workout Monday: Weight bag
 

Reacties

 
 
 

Meteen aan de slag!