Wij gebruiken cookies om het winkelen bij Gorilla Sports gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.× sluit deze melding
 
  •  
  • Groot assortiment
  •  
  • Gegarandeerd lage prijzen
  •  
  • 2 jaar garantie
  •  
  • Kosteloos achteraf betalen
  •  
  • Veilige betaling en verzending

Workout Monday: Kettlebells

Workout Monday  |  12 okt 2015
 

 
Deze Workout Monday video gaat over een effectieve training met een kettlebell. Het enige wat hiervoor nodig is, is dan ook een kettlebell. Met deze oefeningen kun je in korte tijd een groot deel van je lichaam aanpakken én de nodige calorieën verbranden. 
 
Hieronder worden de vijf oefeningen uit het filmpje uitgelegd voorzien van enkele tips. 
 
1. Hammer twist (core en benen) 
Sta rechtop, pak de kettlebell met beide handen vast en slinger deze van links naar rechts helemaal omhoog. Beweeg hierbij je benen mee en houd je armen en rug goed recht.
 
2. Overhead squat (schouders, billen en benen)
Ga rechtop staan met de kettlebell in één hand en breng je hand naar boven totdat je arm boven je hoofd gesterkt is. Je andere arm strek je recht voor je uit. Vervolgens doe je je billen naar achteren en zak je door je knieën. Probeer zo diep te zakken dat je bovenbenen parallel aan de vloer komen.
 
3. Swing (buik, billen en rug) 
Je staat rechtop met de kettlebell in beide handen, laat de kettlebel tussen je benen hangen. Vervolgens stoot je je heupen naar voren en swing je de kettlebell omhoog. Haal bij deze oefening de kracht niet uit je benen, maar echt vanuit je heupen. Je traint hiermee je buik, billen en rug.
 
4. Windmill (core)
Je staat rechtop met de kettlebell in één hand en brengt je hand naar boven totdat je arm boven je hoofd gestrekt is. Het been dat schuin tegenover deze arm staat, zet je één stap opzij. Houd je rug recht, kijk omhoog en zak ondertussen zijwaarts met je bovenlichaam. De hand met de kettlebell blijft gestrekt omhoog, terwijl je andere hand de vloer bij je voet aantikt die je één stap naar buiten hebt gezet. Voor de balans is het uiteraard belangrijk dat je de oefening net zo vaak uitvoert met de kettlebell in je rechterhand als met de kettlebell in je linkerhand.
 
5. Upright row (buik, billen en rug) 
Je staat rechtop met de kettlebell in beide handen, laat de kettlebell tussen je benen hangen. Zorg er ook bij deze oefening voor dat je weer vanuit je heupen kracht zet en de kettlebel op deze manier omhoog slingert. Breng bij deze oefening de kettlebell naar je gezicht toe wanneer deze hoog is. Bij deze oefening blijven je armen dus niet de hele beweging lang gestrekt, maar je armen buigen aan het einde van iedere swing.
 

 

Workout Monday: Kettlebells
 

Reacties