Wij gebruiken cookies om het winkelen bij Gorilla Sports gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.× sluit deze melding
 
  •  
  • Groot assortiment
  •  
  • Gegarandeerd lage prijzen
  •  
  • 2 jaar garantie
  •  
  • Kosteloos achteraf betalen
  •  
  • Veilige betaling en verzending

Workout Monday: Push up

Workout Monday  |  28 sep 2015
 

 

Deze Workout Monday video gaat over een simpele, maar effectieve training voor de borstspier die je gewoon thuis kunt uitvoeren. In de video wordt er enkel gebruik gemaakt van een fitness step van Gorilla Sports. 

 

Hieronder zullen de acht oefeningen uit het filmpje worden uitgelegd voorzien van enkele tips.

 

1. Push up (borst)

Zet je handen breed op de zijkanten van de step en strek je benen naar achteren. Je zakt door je armen totdat je borst de step licht raakt, vervolgens duw je jezelf weer omhoog door je armen te strekken. Let bij deze oefening op dat je je rug goed recht houdt om blessures te voorkomen. 

 

Tip: Om de oefening zwaarder te maken kun je extra langzaam zakken en explosief omhoog komen.

 

2. Push up 2 (borst en triceps)

Je neemt weer een push up houding aan, maar dit keer zet je één hand op de step en één hand op de grond. Tijdens het zakken zorg je ervoor dat je bij de hand die je op de step hebt de ellenboog goed tegen het lichaam aan houdt. Bij de andere hand houd je je ellenboog naar buiten toe. Je zakt weer door je armen totdat je borst de step licht raakt, vervolgens duw je jezelf weer omhoog door je armen te strekken.

 

3. Push up 3 (triceps)

Je draait de step zodat deze in de lengte voor je ligt. Je zet je handen op beide zijkanten (je handen staan nu dicht bij elkaar). Ook bij deze oefening zak je weer door je armen totdat je borst de step licht raakt en duw je jezelf weer omhoog door je armen te strekken. Je houdt je ellenbogen bij deze oefening dicht tegen je lichaam aan zodat de focus op de triceps ligt.

 

4. Push up 4 (borst)

Bij deze oefening leun je met je voeten op de step en zet je je handen plat op de grond. Je zakt door je armen tot je borst de grond net niet raakt, vervolgens duw je jezelf weer omhoog door je armen te strekken. Het gewicht van de oefening verplaatst door de houding, daarom ligt de focus van deze oefening op de bovenste borstspieren. 

 

5. Push up 5 (borst en triceps) 

Je draait voor deze oefening de step weer zodat deze in de lengte voor je ligt. Je zet één hand op de step en één hand op de grond. Je zakt, duwt jezelf omhoog en je verplaatst je via de step over naar de andere kant. Je wisselt de hand die op de grond staat dus om en om af. Let er bij deze oefening op dat je aan de kant waarvan je je hand op de grond hebt staan dat je daar steeds je ellenboog goed tegen je lichaam houdt. 

 

Alle oefeningen zijn te verlichten door op je knieën te leunen in plaats van op je voeten. 

Workout Monday: Push up
 

Reacties

 
 
 

Meteen aan de slag!

Fitness Step
39.95Nu: 2995