Wij gebruiken cookies om het winkelen bij Gorilla Sports gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.× sluit deze melding
 
  •  
  • Groot assortiment
  •  
  • Gegarandeerd lage prijzen
  •  
  • 2 jaar garantie
  •  
  • Kosteloos achteraf betalen
  •  
  • Veilige betaling en verzending

Laatste Nieuws

Thuis trainen met Gorilla Sports
Thuis trainen wordt steeds populairder, zo showen steeds meer fitness fanaten hun mooie thuisgyms op social media. Van omgebouwde slaapkamers en garages tot zelfs delen van woonkamers. Je kan dit misschien wat ver vinden gaan maar thuis trainen kent absoluut voordelen ten opzichte van trainen in gyms, dus waarom zou je het niet doen?  lees verder »
 
Gemakkelijk je energiebehoefte uitrekenen
In de vorige blog heb je een korte inleiding kunnen lezen over het starten met bulken. Heeft dit je aan het denken gezet? En heb je al geprobeerd er achter te komen wat jouw energiebehoefte voor een positieve energiebalans is? Vandaag zullen we je een extra handje helpen zodat jij je energiebehoefte gemakkelijk kunt berekenen.  lees verder »
 
Tijd om te bulken
De zomer loopt langzaam op zijn einde en dat betekent voor velen dat de bulkfase is aangebroken. Het doel van bulken is het aanmaken van spiermassa. Heb jij al eerder gebulkt of ben je van plan de komende maanden voor het eerst te bulken? In deze blog vind je bruikbare informatie en tips om toe te passen in jouw aankomende bulkfase.  lees verder »
 
Trainen voor spiermassa
In eerdere blogs zijn de basisbegrippen training, voeding en rust uitgelegd. Ook zijn de effecten , van deze begrippen, op de doelstelling ‘spiermassa creëren’ uitgelegd. In deze blog wordt uitgelegd hoe je jouw training hierop kunt inrichten. Hierbij letten we op het aantal herhalingen, het aantal setjes en het verdelen van de spiergroepen over een bepaald aantal trainingen. Pas deze kennis bewust en consequent toe en je... lees verder »
 
Het geheim van spiermassa kweken
Een koptekst die je waarschijnlijk vaker hebt zien staan op diverse sites, Instagram posts en Facebook pagina’s. De meest uiteenlopende tips om spiermassa te kweken doen op internet de ronde. Maar hoe krijg je nou echt spiermassa? lees verder »
 
4 tactieken om je resultaten te versnellen
Ben je wel eens gefrustreerd over het gebrek aan resultaat van je workouts? Zo ja, dan ben je in goed gezelschap. Zelfs de meest doorgewinterde sporters ervaren wel eens tijden dat ze op een plateau zitten en weinig resultaat behalen. In principe zou je elke training moeten verbeteren. Als je dag na dag geen progressie maakt, dan kun je gerust zeggen dat je je fitness-plateau hebt bereikt. Je lichaam is snel gewend aan een bepaalde... lees verder »
 
Sandra Lohuis van StrongBiscuit en SportXpert
Hi ik ben Sandra. 10 jaar geleden ben ik in de sport beland. Jarenlang heb ik een eigen gym gehad, puur om mensen 1 op 1 te begeleiden. Ik vind het super gaaf om mensen te helpen. Sinds kort werk ik alleen nog online. Op die manier kan ik nog veel meer mensen helpen om fitter en gezonder te worden. lees verder »
 
Het belang van voeding bij het cutten
Het belang van voeding bij het cutten Als bodybuilder deel je je training op in twee grote fasen: de bulk- en cutfase.    Tijdens de bulkfase zorg je voor een calorieoverschot, hierdoor heb je de energie om je maximale belasting te verhogen en voldoende voedingsstoffen om de spiermassa toe te laten nemen. Een calorieoverschot is een voorwaarde om spiermassa op te bouwen. Een calorieoverschot betekent ook dat... lees verder »
 
Vetten: friend or foe?
Vet: friend or foe?   Eerder heb ik al beschreven wat het belang van koolhydraten is. Dit item heb ik gekozen omdat de koolhydraat momenteel de macro is die onder vuur ligt. Maar deze discutabele status heeft de koolhydraat pas sinds de afgelopen jaren verworven. De jaren daarvoor waren de vetten de grote boosdoener. Vetten zouden niet goed voor ons zijn. We nemen er teveel van en als we een lichaamsdeel konden aanwijzen... lees verder »
 
Kcal-intake

Kcal-intake

20 jan 2016
Fitness en voeding gaan hand in hand. Dat weet iedereen. Maar hoe pak je het onderdeel voeding goed aan? Nu fitness lifestyle een enorme populariteit kent, heeft iedereen wat te vertellen over voeding. Diverse ‘specialisten’ raden specifieke voedingsmiddelen aan, zoals superfoods. Andere specialisten focussen op hun beurt weer op wat je niet zou mogen eten, zoals koolhydraten. Zeker als beginner kan het verwarrend zijn om te... lees verder »
 
De wet van de verminderde meeropbrengst
Je hebt besloten om te starten met fitness. Goed bezig, de eerste stap is gezet! Je hebt ergens een fitnessschema gevonden, laten maken of als je het nog beter voor elkaar hebt, heb je je laten adviseren door de plaatselijke personal trainer. Na een paar weken trainen zie je meteen resultaat. Je borst heeft al wat meer definitie, je buik is strakker en je biceps beginnen ook al aardig mee te doen. Alle reden om lekker door te blijven gaan... lees verder »
 
Koolhydraten

Koolhydraten

22 dec 2015
“Lang leve koolhydraten”, dat mag ook wel eens gezegd worden. Na jarenlang onder vuur te hebben gelegen, mogen koolhydraten van voedingsgoeroes eindelijk weer terug in ons dieet. Gelukkig, want koolhydraten zijn heel belangrijk in een gebalanceerd voedingspatroon en onmisbaar in het dieet van (kracht)sporters. Maar als koolhydraten zo’n belangrijk onderdeel van onze voeding vormen, waarom hebben menig voedingsdeskundigen... lees verder »
 
Waarom vrouwen aan krachttraining zouden moeten doen
Helaas is krachttraining onder vrouwen verre van populair en dat is echt heel erg jammer. Zeker omdat ik bij al mijn vrouwelijke cliënten merk dat wanneer ze eenmaal over de ‘krachttraining drempel’ heen zijn, dat ze het juist enorm leuk vinden om écht te trainen. Deze blog is dus speciaal geschreven voor alle vrouwen die om welke reden dan ook hun twijfels hebben bij krachttraining.   lees verder »
 
Trainen op 'voldoening'
Een populaire term die ik de laatste tijd vaak hoor is trainen tot falen. “Je moet trainen tot falen, totdat je spieren niet meer kunnen en ze echt helemaal leeg zijn!” hoor ik krachtsporters zeggen. Dat is inderdaad een zeer effectieve manier van trainen wanneer je een spotbuddy hebt, iemand die achter je staat als je bijvoorbeeld aan het bankdrukken bent. Want in dat geval kun je terugvallen op je sportmaatje en écht... lees verder »
 
Chestday: vier effectieve borstoefeningen
Op mijn 15de was het voor mijn ouders duidelijk dat krachttraining mijn sport is. Het leek ze dan ook een goed idee om mij een bankdrukbank cadeau te doen. Geweldig vond ik het, ik was hele dagen in de weer met bankdrukken, alleen maar bankdrukken. Ik had werkelijk waar geen flauw idee dat een bankdrukbank veel meer mogelijkheden biedt dan alleen maar bankdrukken.   Gelukkig heb ik inmiddels meer variatie in mijn... lees verder »
 
Voorkom blessures met een goede set-up
Fitness en krachtsport zijn zeer laagdrempelig. Zo kun je voor zo’n 15 euro per maand bij een prijsdiscounter los gaan en heb je voor 300 euro een vrij complete thuisgym van Gorilla Sports. Ook is het makkelijk georganiseerd, je bent van niets of niemand afhankelijk. Het nadeel is echter wel dat wanneer je bij een prijsdiscounter of in je eigen thuisgym aan de slag gaat, dat je dan vaak geen begeleiding hebt. Hierdoor kan het zijn... lees verder »
 
Waarom 'je best doen' niet goed genoeg is
“Ik snap er helemaal niets van. Ik train echt hard, ik doe zo mijn best, maar ik zie niet zo veel resultaat.”   Ik hoor dit maar al te vaak. Best vervelend wanneer je tijd, moeite en geld investeert in het bereiken van een bepaald fysiek en er niet voldoende voor terugziet. Ik zou hier persoonlijk ook een enorme motivatiedip van krijgen. Ik kan me goed voorstellen dat je op zo’n moment de handdoek in de... lees verder »
 
Thuis trainen met Gorilla Sports
Als personal trainer die veelal aan huis training geeft, krijg ik vaak de volgende vraag:  “Kun je in een betaalbare thuisgym wel degelijk trainen en je doelstellingen behalen?”.   Dat kan zeker! Voor mij is dat de reden waarom ik het ideaal vind om mensen thuis te trainen. Geen onnodige apparaten, geen afleiding, maar puur aan de slag met de gewichten.   lees verder »
 
Workout Monday: Core training met fitnessbal
  Deze Workout Monday gaat over een simpele, maar effectieve training die weinig tijd in beslag neemt. De training is bedoelt voor het opbouwen van een sterke core. Een sterke core is een belangrijke basis voor betere sportprestaties, een betere houding en het voorkomt pijn in de onderrug. In het filmpje wordt enkel gebruik gemaakt van een fitnessbal .   Hieronder zullen de zes oefeningen uit het... lees verder »
 
14 handige tips voor het verliezen van vet
Als je er gespierd uit wilt zien, is het niet alleen belangrijk dat je spieren hebt, maar ook dat de spieren goed zichtbaar zijn. Wist je bijvoorbeeld dat je buikspieren pas goed zichtbaar worden als je vetpercentage 12% of lager is? Daarnaast is een te hoog lichaamsvetpercentage slecht voor de gezondheid.    lees verder »